Thursday, 17 May 2007

Petua Mengoda Suami (Sempena Malam Jumaat)

Email dari Azizah Sulaiman (DSS), very interesting to read....

ANGKA 40 membawa persepsi yang berbeza terhadap lelaki dan wanita. Bagi lelaki usia 40 dianggap sebagai permulaan hidup baru, semangat baru, semakin matang. Bagi wanita usia 40 dikaitkan dengan perkara-perkara negatif, dan selalu dikaitkan dengan musim saham mula menurun.

Bukan berniat merendahkan orang perempuan, jauh sekali untukmemperlekeh kaum wanita. Cuma saya ingin bercakap perkara yang betuldi depan mata. Satu hakikat perihal Adam dan Hawa.

Macam mana pun golongan pejuang wanita menegaskan tidak ada beza antara lelaki can perempuan, saya tetap berasa ada perbezaan yang jelas. Ini bukan soal fizikal - yang memang jelas ada bezanya -tetapi ciri-ciri lain yang menyebabkan Leha dan Leman tidak serupa.

Sebenarnya, awal-awal sudah berbeza. Dari segi tahap kematangan semua orang mengakui perempuan lebih cepat dewasa berbanding lelaki. Anak perempuan baligh lebih awal dari lelaki. Ada gadis yang mula haid seawal sembilan tahun. Sebaliknya, ada lelaki yang sudah masuk usia17 belum ada apa-apa.

Mereka yang mempunyai anak-anak lelaki dan perempuan boleh melihat hal yang sama. Baru darjah enam anak perempuan sudah boleh diharap mengemas bilik tidur, mencuci pinggan mangkuk, membancuh susu adik. Anak lelaki sudah tingkatan tiga pun masih tidak tahu apa-apa.

Sebab itu orang putih kata, kehidupan seorang lelaki bermula pada usia 40 tahun. Konon, pada usia ini lelaki menjadi lebih matang,tepat membuat keputusan, bijak memberi cadangan, lebih penyayang,lebih prihatin, lebih itu, lebih ini.

Hanya satu yang tidak sedap, malah tidak adil: konon pada usia 40 inilah degree kemiangan lelaki dikatakan semakin meningkat!

Miang, gatal, merenyam, gelenyar...banyak lagi istilah-istilah (maaf, sesetengahnya tidak sesuai disiarkan sebab kedengaran kurang sopan) yang seerti dengannya untuk menggambarkan perangai lelaki setelah melewati usia empat puluhan.

Orang perempuan selalu memberi alasan yang serupa untuk menguatkan andaian bahawa lelaki memang miang. Antaranya, yang paling biasa : suami mula menjeling wanita lain, suami mula main kayu tiga, suami kahwin baru.

Bukanlah hendak menyebelah lelaki, tetapi pada hemat saya andaian seperti itu adalah rambang, dan sekali gus tidak adil. Sebab,bilangan suami yang main kayu tiga, atau membuka 'cawangan' baru adalah kecil, terlalu kecil. Mungkin yang jeling-jeling wanita lain ramai, tetapi percayalah jelingan itu tidak membawa apa-apa mudarat. Lagi pun ada sebab suami menjeling wanita lain.

Maaf cakap, ketika suami mula 'meriah habis' pada usia 40, wanita pada usia tersebut dikatakan mula mengendur dan 'dingin' dalam banyak hal. Sebenarnya, ini diakui sendiri oleh ramai wanita, sebab itu mereka tidak suka usia empat puluhan disebut.

Pendek kata, angka 40 membawa persepsi yang berbeza kepada lelaki dan wanita. Bagi lelaki, usia tersebut dikaitkan dengan kematangan dan kehebatan, bagi perempuan, usia tersebut sering digambarkan sebagai peringkat saham menurun.

Kalau ada suami yang mula menunjukkan tanda-tanda 'keriangan' luarbiasa, saya ada panduan untuk isteri menyekat suami main mata dengan orang lain. Kaedah ini tidak ada dalam buku motivasi suami-isteri,tetapi boleh dicuba.

Pertama, layan suami seperti biasa. Hangatkan suasana dengan kata-kata yang memberangsangkan. Contoh: "Fuhhh, misai abang sekarang tebal semacam, kita tengok pun geram!" Atau: "Abang sejak minum kopi herba tu, kita rasa luar biasa!"

Kata-kata seperti ini boleh membangkitkan semangat, dan suami merasa dihargai. Tetapi jangan cakap sahaja, isteri patut buktikan dengan perbuatan. Jika hanya pandai memuji misai, tetapi di bilik tidur isteri rebah dan tidur macam tunggul, pujian tentang misai itu tidak bererti langsung.

Tidak guna menyiapkan kopi dengan tujuh ramuan herba, sekiranya dikatil isteri berdengkur kuat seperti bom, tanpa sedikit pun menghiraukan perasaan suami yang seperti gelora tsunami.

Masalahnya ialah wanita pada usia 40, lebih-lebih lagi yang sudah beranak ramai, sudah mula dingin seks. Bukan putus haid, tetapi mula tidak berapa minat mengadakan hubungan kelamin. Mungkin sebab kesibukan di pejabat, atau letih melayan anak-anak sepanjang hari dirumah, isteri menjadi pasif di katil. Letak sahaja kepala di bantal,terus berdengkur.Pada hemat saya, tanpa mengira usia, isteri patut bijak melakukan reaksi-reaksi hangat semasa berdua di kamar tidur. Mungkin boleh cuba urutan cakar harimau yang popular itu. Sambil mencakar boleh bergurausenda, dan puji-puji tentang misai. Kalau cakaran harimau sudah mengena, suami yang letih menjadi segar semula. Pasti suami akan membalas dengan cakaran kucing jantan.

Bayangkan apa akan terjadi apabila cakar berbalas cakar. Tentu harimau akan mengaum.

Amaran: hati-hati sekiranya isteri berkuku panjang dan tajam, takut tersilap cakar luka pula kulit belakang suami. Akibatnya, suami berasa kesakitan dan mungkin menggunakan tendangan kambing gurun hingga isteri terpelanting bawah katil!

Kedua, isteri mesti terus bergaya. Sebenarnya wanita pada usia 40-45, masih cantik dan menawan. Masih anggun dan mempesona. Memanglah tidak 'cun-melecun' seperti gadis belasan tahun lagi `trang-tang-tang'. Tetapi sekiranya bijak mendandan diri, suami pasti tidak menjeling pada orang lain.

Masalahnya ialah sesetengah isteri, terutama yang menjadi suri rumah sepenuh masa, tidak menghiraukan soal keterampilan diri. Tidaklah selekeh, tetapi kurang mesra alam. Rambut tidak disisir, menggerbang macam langsuir atau penunggu pohon beringin dalam Misteri Nusantara. Dahi berkerut, bibir berkedut. Tanpa bedak, tanpa gincu. Pipi pun berminyak semacam.Sudahlah begitu, pakaian pun asyik kain batik lusuh dengan t-shirt Pagoda leher bulat yang ketiaknya terkoyak sedikit. Ini sudah menjadi uniform tidak rasmi suri rumah yang tidak berseni. Sesetengahnya langsung tidak berbaju, hanya berkemban. Sudahlah berkemban, nampak bulu ketiak keriting, betul-betul macam ibu si Tenggang.

Percayalah, kalau rupa seperti ini yang dilihat oleh suami setiap hari, belum masuk usia 40 tahun pun suami sudah menjeling wanital ain. Jika hari-hari melihat puntianak atau ibu si Tenggang, suamipun berasa muak juga. Suami pun hendak melihat benda-benda indah.Sebenarnya, mendandan diri bukan susah sangat. Lagi pun kebanyakan suami tidak cerewet sangat. Suami tidak mengharapkan isteri menyambutnya dengan pakaian berjenama antarabangsa, atau jari lentikdengan kuku berwarna, bibir merah dan basah berkilat, rambut ikal mayang teknik rebonding, alis lentik bagai penari Mak Yong.

Apa yang dikehendaki oleh kebanyakan suami ialah penampilan seorang isteri yang kemas, sopan dan kelihatan manja. Jangan lentuk sangat ,suami naik lemas pula. Rambut perlu disisir kemas, pada hari-hari tertentu (petang Khamis umpamanya!) boleh letak bunga ros di kepala.

Tetapi, jangan pula terlebih hingga pacak bunga manggar di kepala. Nanti suami ingat isteri sudah sewel. Pipi patut dihias supaya tidak nampak berminyak macam mamak jual capati. Kalau tidak mampu pakai bedak yang berjenama, bedak biasa pun boleh, asalkan disapu dengan kemas. Jangan asyik lumur dengan bedak beras sejuk sehingga wajah kelihatan seperti wayang China purba!

Tidak salah menyambut kepulangan suami dengan haruman. Semburlah pewangi yang boleh membangkitkan semangat. Kalau tidak ada pewangi pun gunakanlah haruman asli dari bunga cempaka, melur, kenanga atau lain-lain bunga wangi.Kalau pun teruk memasak di dapur pastikan bau serbuk kari, sambal belacan, budu, atau bau ikan pekasam goreng tidak melekat di tubuh.

Amaran: jangan sekali-sekali ada bau semburan ubat lipas atau kapur barus pada tubuh. Mati selera suami.

Ketiga, mesti selalu senyum. Sambutlah suami dengan senyum paling manis. Senyum yang ikhlas, dan bukan dibuat-buat. Ingat, orang lelaki dapat membaca antara senyuman ikhlas dan senyum palsu. Tetapi, jangan tersengih tidak tentu pasal, nanti suami ingat isteri tersampuk puntianak sundal malam.

Tidaklah diharapkan isteri mengurut-urut bahu atau dada suami sebaik masuk ke rumah, lebih-lebih lagi di hadapan anak-anak. Memadailah isteri menegur: "Abang nampak letih, boleh kita ambilkan air? Abang nak air sejuk atau air panas?" Tetapi, jangan pula memberitahu suami benda-benda yang mungkin mematikan semangatnya, seperti: "Tadi ada orang datang, dia kata abang dah tiga bulan tak bayar ansuran kereta, betul ke?" Atau: "Orang sebelah tu beli TV 29 inci, boleh tak kita beli yang 36inci?"

Keempat, etika di bilik tidur. Ini paling penting, sebab bilik tidur adalah tempat rehat bagi suami isteri. Tempat tidur mesti selalu kemas dan menarik. Semburkan haruman supaya semerbak sepanjang malam.Sesekali taburkan bunga-bunga wangi di atas tilam. Barulah bersemangat untuk cakaran harimau atau cakaran kucing.

Malangnya, bagi isteri yang sudah melewati empat puluhan, bau haruman dikamar beradu biasanya tidak dihiraukan lagi. Tidak ada bau minyak wangi, seperti zaman baru-baru kahwin dulu. Apa yang memenuhi bilik tidur sekarang hanyalah bau minyak angin. Bilik tidur penuh dengan beraneka minyak angin. Penjuru katil ada minyak lenguh sendi, tepi bantal ada minyak sengal tulang, atas tilam ada minyak pening kepala, bawah katil pun ada minyak semput.

Walaupun sudah lenguh sana-sini, minyak-minyak itu bukan di kamar tidur tempatnya. Kalau setiap malam hidung suami tersumbat bau minyak angin, matilah seleranya untuk mencakar. Ini yang isteri kena faham.

Selamat Mencuba...

31 comments:

a2b said...

Tersenyum kawan membaca email Azizah. Baguih, baguih.. tapi kadang2 orang lelaki ni perubahan yg kita lakukan untuk dia, haramnya dia perasan. Bab pakaian ni pun, orang lelaki pun kena le smart bila duk kat rumah.. Ini tidak, bila balik ke rumah, tukar uniform.. kain pelikat le.. apa lagi.. yg kadang2 bila dilucut ditinggal atas lantai cantik aje macam ular sawa kekenyangan.. apa-apa hal pun suami isteri kena menerima sesama sendiri seadanya. itulah namanya rumahtangga..

Anonymous said...

Pompuan tua mana nak sama dgn pompuan muda.... kalau dah tua tu mana boleh lawan yang muda...buat la camne pun...42 nak lawan dgn 24...silap la cik kak oiii... kalau dah suami gatal nak menikah lain...buat la cara apa pun..gerenti tak jalan..walaupun bini mcm Normala Shamsudin..sbb umur dah tua ganyut... kedut bnyk..mana nak lawan dgn Fazura ke, Fasha Sanda ke yang umur 24.... Redhakan je la

Anonymous said...

Ada betulnyer mulut anonymous tu,mmg tak sama...can be frank tp jgn celupar sgt. Lelaki slalu prasan dia kuat slalu..dah umur 42 tu, mana larat nak melayan umur 24..jgn perasan lerr..baru nak bermesra, dah dtg semput!

Dona said...

Hahahahahahaha...yg anonymous 1st tu mesti kaum Adam...betul la A2b..terima seadanya..tp mcm mana nak bergaya kalo bila balik aje kena masak la, kena kemas la, kena basuh baju la, kena angkat kain, kena lipat baju...dan bermcm2 kena lagi..tak de masa langsung nak melaram..sedangkan sang suami pulak balik dr keje terus tengok tv or baca paper...

ummi said...

Salam kak dona n sume...
Apapun ummi bersyukur dapat cik abang sorang ni...Abg Nu memang rajin..kalu ummi memasak, dia tolong clearkan dalam sink, kalu ummi dah lipatkan kain sume, dia tolong gosok separuh baju sekolah anak2 yang sek rendah tu..Yang teruna n anak dara sume wat sendiri aa..xda manja2..mak ni keje..hehe..Sudah makan, 1 orang anak dara basuh pinggan, 1 orang anak dara cuci meja makan, 1 orang anak teruna buang sampah sebelum tido (*yalah, kitaorang selalu duk semejapun waktu malam je, siang sume xda..), yang 1 orang kecik Spiderman (Aiman) tu..hah, tolong picit2 lenguh kaki mak ni..hehe.. Bahagianya rasa..xda nak dengki2.. Weekend upahnya...ummi masak special atau kitaorang kua makan2..hehe..

P/S:- Sekadar mencerita sebahagian dari rahsia rumahtangga selama hampir 20 tahun ni...ahaks!!

Anonymous said...

cakap siang pandang2, cakap malam dengar2. bahasa pertuturan kita pun kena le yg ala2 macam ada insurans. bukan soal 42 nak lawan 24, atau suami sudah mula pandang orang lain. yang pentingnya suami isteri kena peka apa jua perubahan berlaku pada diri masing2. apa, orang lelaki tak kan ada kedut ke? macam mana dengan perut yang dah semakin gede?

Anonymous said...

Ni anonymous pertama nak jawab lagi..hehehe...

1. Utk anonymous yang kat atas ni...
Lelaki kalau makin gendut makin laku terutama dgn pompuan muda..
Janji gendut dan banyak duit.

2. Antara kelebihan lelaki boleh kahwin 4 sebab... masa umur lelaki 20an kahwin dgn isteri pertama umur 20an.. Bila lelaki masuk umur 30an kahwin plak sorang lagi dgn pompuan umur 20an jugak... bila lelaki tu masuk umur 40an kahwin lagi dgn pompuan umur 20an...bila lelaki tu masuk umur 50an kahwin lagi dgn pompuan umur 20an...syioknya..dapat yang muda memanjang...bila masuk umur 60an lelaki tu barulah rilek..rehat dgn dikelilingi bini2nya..syioknyaaaa.

3. Utk anonymous yang kata lelaki tua semput nak bermesra dgn pompuan muda...hehe..sape yg semput tu..meh sini saya kasi panduan kat dia..viagra, skl, macam2 ada beb..sampai pagi nanti tak larat nak layan..baru padan muka..nak sangat...

Anonymous said...

itu ler dia...ada jugak petua...ingatkan guna kederat asli, rupa2nya makan supplements kahkahkah....
A true story, ada kawan umur 40an kahwin 3. Yang pertama 40an dan yang ke 2 dan ke 3 20an. Bab pening jgan cerite. Yg kelakarnye...dia makan supplements pun tak larat nak layan yang 20an tu..kata dia: sekejap2 dah naik atas aku..mampus nak melayan. Last2 menipu pergi outstation, balik rumah yg 40 an, rilek sikit dia kata..kahkahkah! semput!! Makan lah supplements apa pun, kalau dah tak larat tu, kadar ler diri..the moral of the story is: baik lelaki ke pompuan ke, tak boleh lari dari PETUA, utk apa sendiri punya hal, janji PETUA...

Anonymous said...

dating ghana women [url=http://loveepicentre.com/]free dating sims computer game[/url] baby boomer dating site http://loveepicentre.com/ rolling stones singles

Anonymous said...

doctor thebridge and yardley green road health centre uk [url=http://usadrugstoretoday.com/products/lopressor.htm]lopressor[/url] when your heart is weak cock robin http://usadrugstoretoday.com/categories/control-de-la-natalidad.htm cirrhosis diet plan http://usadrugstoretoday.com/categories/anti-diabetico.htm
zantac 150 65 [url=http://usadrugstoretoday.com/products/allopurinol.htm]allopurinol[/url] health insurance quote tennessee [url=http://usadrugstoretoday.com/products/allegra.htm]pci in kidney failure patient[/url]

Anonymous said...

http://meen.in/cipro/cipro-side-effects
[url=http://meen.in/cetirizine/cetirizine-hc]west chester family medicine ohio[/url] gene test predict future health from placenta [url=http://meen.in/ethambutol/eurax-pregnancy]eurax pregnancy[/url]
prescription drug card discount http://meen.in/ethambutol/eurax-pregnancy
[url=http://meen.in/feldene/feldene-20-mg]new york learning standards for health education[/url] compare cialis with viahra [url=http://meen.in/casodex/casodex-to-buy-worldwide]casodex to buy worldwide[/url]
drug testing and medical examinations http://meen.in/escitalopram/escitalopram-oxaalate-side-effects
[url=http://meen.in/ergotamine/image-picture-of-cafergot-ergotamine-100-mg-1-mg]high blood pressure erectile disfunction[/url] dik drug company [url=http://meen.in/cardura]cardura[/url] noahs arc alcohol and drug program [url=http://meen.in/celadrin/celadrin-chemistry]celadrin chemistry[/url]

Anonymous said...

http://alwayshealth.in/pravastatin/chiral-centers-of-pravastatin
[url=http://alwayshealth.in/prandin/wikipedia-prandin]buying viagra[/url] drug resistant excessive daytime sleepiness [url=http://alwayshealth.in/potency/age-and-male-potency]age and male potency[/url]
is boniva injection a safe drug to take http://alwayshealth.in/pills/danger-of-taking-diet-pills
[url=http://alwayshealth.in/hearts/close-at-heart-cross-stitch]drugs more potent than vicodin[/url] sri drugs [url=http://alwayshealth.in/heart-medicine/heart-science-lab]heart science lab[/url]
glucoronic acid makes drugs more soluble http://alwayshealth.in/penis-growth/penis-tubes
[url=http://alwayshealth.in/penis]the side effects of drug norvasc[/url] generic viagra caverta silagra edegra kamagra veega and [url=http://alwayshealth.in/china-tea/the-green-tea-company]the green tea company[/url] kansas alcohol and drug treatment for dui [url=http://alwayshealth.in/muscle/symtom-prologing-sore-throat-stiff-kneck-sore-knee-muscle]symtom prologing sore throat stiff kneck sore knee muscle[/url]

Anonymous said...

dodge neon gps radio mount bracket http://automoblog.in/morgan/hunter-morgan nj model civil jury charges automobile personal injury case
[url=http://automoblog.in/peugeot/peugeot-salt-and-pepper-mills]mercedes benz janis joplin lyrics[/url] auto glass utah [url=http://automoblog.in/panoz/panoz-esparante]panoz esparante[/url]
free au auto tuner http://automoblog.in/motorcycle-show/motorcycle-carbuetors
[url=http://automoblog.in/scooters/honda-motor-scooters-2001]wheel berrings dodge ram[/url] grand theft auto sanandreascheat code [url=http://automoblog.in/supermoto/supermoto-xr-650l]supermoto xr 650l[/url]
calder horse racing http://automoblog.in/scooter/speed-up-a-49cc-scooter
[url=http://automoblog.in/volkswagen/workshop-manual-volkswagen-transporter-t4-petrol]professional racing handicappers[/url] auto abundance [url=http://automoblog.in/yamaha/r-v1105-yamaha]r v1105 yamaha[/url]

Anonymous said...

automobile insurance in california http://autoexpress.in/nissan/tweeters/2002/nissan/maxima farm bureau insurance print auto id cards
[url=http://autoexpress.in/scooter/schwinn/scooter/costco]tom wood volkswagen indianapolis[/url] volkswagen 1972 econo pictures [url=http://autoexpress.in/buell/buell/xb12r/custom]buell xb12r custom[/url]
world wide volkswagen corp v woodson http://autoexpress.in/scion/scion/canada
[url=http://autoexpress.in/panoz/don/panoz/diablo/grande]pictures dodge m601[/url] volkswagen beetle parts turbo kit [url=http://autoexpress.in/scion]scion[/url]
zeppelin automobile http://autoexpress.in/cadillac/cadillac/owner/drops/vehicle/by/crane/at/gm
[url=http://autoexpress.in/saab/saab/net]grade lane auto parts[/url] mississippi of mercedes [url=http://autoexpress.in/saleen/saleen/performance/parts/used]saleen performance parts used[/url]

Anonymous said...

auto trader edmonton http://autoexpress.in/mercedes/mercedes/cls/satellite/radio does tesco sel auto gas
[url=http://autoexpress.in/radiator/griffen/radiator]mercedes warranty[/url] teens buying auto insurance [url=http://autoexpress.in/romeo/hard/top/alfa/romeo/spider]hard top alfa romeo spider[/url]
volkswagen quality rating http://autoexpress.in/saturn/saturn/of/smithtown
[url=http://autoexpress.in/mercury/mercury/finance/company/earnings]road and track mercedes benz s550[/url] injector tool for 2005 dodge cumming diesel [url=http://autoexpress.in/seat/seat/ibiza/car/seat/covers]seat ibiza car seat covers[/url]
cheats for crash team racing http://autoexpress.in/mazda/seacost/mazda
[url=http://autoexpress.in/romeo/hard/top/alfa/romeo/spider]dutchess county new york automobile paint[/url] mercedes benz verkaufer [url=http://autoexpress.in/scooter/geely/big/chief/scooter]geely big chief scooter[/url]

Anonymous said...

african black lingerie fashion http://topcitystyle.com/white-blue-men-color55.html old fashion chicken and noodles [url=http://topcitystyle.com/?action=products&product_id=2008]converse shoes[/url] lauren kritzman
http://topcitystyle.com/xxl-dress-shirts-size8.html sici bike shoes [url=http://topcitystyle.com/-tunic-roberto-cavalli-category61.html]stuart weitzman shoes[/url]

Anonymous said...

auto upkeep http://carautonews.in/auto-and/auto-parts-wharhouse automobile club colorado
[url=http://carautonews.in/audi/what-engine-is-in-a-2006-audi-a4-convertible]aaa auto club pa[/url] volkswagen passat wagon tdi [url=http://carautonews.in/cadillac/turbo-cadillac-video-mark99sts]turbo cadillac video mark99sts[/url]
best selling cars auto 2007 http://carautonews.in/daewoo/daewoo-and-lanos-and-color
[url=http://carautonews.in/car-racing/horse-racing-winnings]andare in automobile de lintegra de lacura en il venta[/url] governor dodge [url=http://carautonews.in/aprilia/aprilia-rs250-review]aprilia rs250 review[/url]
auto insurance estimate on line ontario http://carautonews.in/dodge/door-for-dodge-ram
[url=http://carautonews.in/dodge-com/merrick-dodge-ny]auto ionizer[/url] mercedes sl500 amg [url=http://carautonews.in/daewoo/daewoo-service-phoenix]daewoo service phoenix[/url]

Anonymous said...

ultrasound lubricant transvaginal harm sperm http://planetofporn.in/adult-pic/bristol-adult-bookstore
[url=http://planetofporn.in/erotic-stories/erotic-spankings]sexy ass free pics[/url] adult diapers sedation have [url=http://planetofporn.in/oral/high-dose-oral-b12]high dose oral b12[/url]
what is considered a temperature for an adult http://planetofporn.in/blowjob
[url=http://planetofporn.in/girl-anal/anal-grandma]free porn videos to watch[/url] free lesbian porn videos [url=http://planetofporn.in/adult-online/cinemax-on-demand-adult]cinemax on demand adult[/url]
anal sex tgp http://planetofporn.in/bdsm/bdsm-puke
[url=http://planetofporn.in/free-adult/school-od-adult-learning]free adult content pictures[/url] girl masturbation blue dildo [url=http://planetofporn.in/free-amateur/amateur-dick]amateur dick[/url]
real amateur ukrianian schoolgirls http://planetofporn.in/erotic-video/erotic-confessions-of-women-masturbating
[url=http://planetofporn.in/erotic-stories/erotic-nudes]hentai rpgs and sims[/url] madison adult video [url=http://planetofporn.in/free-amateur/amateur-dick]amateur dick[/url]

Anonymous said...

sexy videos site http://pornrapidshare.in/teen-city/ga-teen-driving-accident-stats
[url=http://pornrapidshare.in/pre-teen/young-teen-nudist-brother-and-sister]yarn lubricant[/url] facial twitching adult [url=http://pornrapidshare.in/foto-teens/teens-18-exposed]teens 18 exposed[/url]
hot sexy fucking http://pornrapidshare.in/live-xxx/swedish-blowjob-vintage-xxx
[url=http://pornrapidshare.in/teen-model/girls-that-are-teen-models-that-are-naked-showing-tits-and-pussy]anmin porn[/url] over 60s porn pics [url=http://pornrapidshare.in/vibrators/powerful-electric-vibrator]powerful electric vibrator[/url]
excorted adult vacations http://pornrapidshare.in/virgins/ten-virgins-in-the-bible
[url=http://pornrapidshare.in/best-xxx/big-black-dick-xxx]anal contraction exercise sexual health[/url] inu yasha hentai [url=http://pornrapidshare.in/virgin/virgin-hymen-defloration]virgin hymen defloration[/url]
quaker city lubricants http://pornrapidshare.in/tit/big-tit-babes-in-latex
[url=http://pornrapidshare.in/vibrators/c-batteries-vibrator]adult position chair[/url] adult only free film [url=http://pornrapidshare.in/xxx-girls/cute-teen-blonde-pussy-xxx]cute teen blonde pussy xxx[/url]

Anonymous said...

one piece hentai pictures http://theporncollection.in/orgy/freeamateur-asian-orgy-video
[url=http://theporncollection.in/sex-mature/free-quality-mature-movies]challenges facing adult learners[/url] little hentai boy [url=http://theporncollection.in/porn-galleries/sexy-black-girl-porn]sexy black girl porn[/url]
hardcore lesbian anal http://theporncollection.in/orgasm/lesbian-orgasm-clips
[url=http://theporncollection.in/gay-sex/gay-emo-people-pictures]sexy soapy teens[/url] xxx facebook [url=http://theporncollection.in/best-porn/julia-crow-porn]julia crow porn[/url]
best teen titans hentai http://theporncollection.in/lubricant/ky-lubricant
[url=http://theporncollection.in/lesbian-sex/lesbian-sex-game]cum tits porn video clips[/url] adult princess party [url=http://theporncollection.in/moms/picutres-of-moms-and-children]picutres of moms and children[/url]
adult sleepwalk http://theporncollection.in/gay-sex/philippine-gay-priest-policy
[url=http://theporncollection.in/free-hentai/hentai-online-free]free adult webcam chat room[/url] hentai magna [url=http://theporncollection.in/mature-xxx/free-mature-homemade-porn]free mature homemade porn[/url]

Anonymous said...

themes for htc mobile phone model 3450 http://www.orderphonetoday.com/zoho-e800-quad-band-dual-card-with-analog-tv--item24.html free ringtones and free logos for virgin mobile [url=http://www.orderphonetoday.com/q5-quad-band-dual-card-with-analog-tv-unlocked--item119.html]live search mobile speak error[/url] quicktime mobile

Anonymous said...

free porn vids no joining http://xwe.in/bdsm/story-bdsm
[url=http://xwe.in/blow/big-tits-big-cock-sucker-blow-job-daphne]how do i cover my tracks for porn[/url] naruto hentai doujinni [url=http://xwe.in/erotic-video/nes-erotic-roms]nes erotic roms[/url]
large dildo clips http://xwe.in/hcg-oral/men-giving-oral-sex-to-women
[url=http://xwe.in/thongs/whale-tail-thongs]free old time porn pics[/url] sutra lubricant [url=http://xwe.in/oral/como-hacer-bien-el-sexo-oral]como hacer bien el sexo oral[/url]
dell web anthem adult arizona http://xwe.in/ass-sex/teen-tits-and-ass
[url=http://xwe.in/condom/how-effective-are-condoms-with-spermicide]pokemon porn download[/url] yugiho gx hentai [url=http://xwe.in/orgasm/how-to-make-my-girlfriend-orgasm]how to make my girlfriend orgasm[/url]
dowloadable free hentai http://xwe.in/gay-anal/gay-spanking-defensive-end
[url=http://xwe.in/hcg-oral/ne-yo-oral-sex]sexy 70s dresses[/url] gay double dildo [url=http://xwe.in/shemales/shemales-3d]shemales 3d[/url]

Anonymous said...

teenagers sleeping in class [url=http://usadrugstoretoday.com/contact.htm]medications without a prescription[/url] natural acne treatment diet http://usadrugstoretoday.com/products/citalopram.htm
emile hirsch penis size [url=http://usadrugstoretoday.com/products/vitamin-a-and-d.htm]vitamin a and d[/url] generic wellbutrin xl [url=http://usadrugstoretoday.com/products/epivir.htm ]difference between coon hound and blood hound [/url] gem pharmacy medication refrigerators
effecto of getting surgery on blood thinners [url=http://usadrugstoretoday.com/products/rogaine-2-.htm]rogaine 2 [/url] sub saharan africa public health assurence http://usadrugstoretoday.com/products/ilosone.htm
lady bug tea room [url=http://usadrugstoretoday.com/products/lopressor.htm]lopressor[/url] free online pictures large breast [url=http://usadrugstoretoday.com/products/omnicef.htm ]pharmacy board guidelines victoria [/url] imogen heap sleeping cars

Anonymous said...

chanel effle tower necklace http://luxefashion.us/a-m-n-maness-national-close-fitting-pants-for--item1238.html finn comfort shoes [url=http://luxefashion.us/?action=products&product_id=1255]second life photoshop template clothes[/url] free waldorf doll clothes patterns
http://luxefashion.us/khaki-long-sleeve-tops-color28.html designer dream homes [url=http://luxefashion.us/roberto-cavalli-dresses-brand7.html]chanel st james[/url]

Anonymous said...

camo shoes http://www.thefashionhouse.us/mint-color-color131.html designer plumber outlet [url=http://www.thefashionhouse.us/energie-leather-big-bags-brand65.html]napoleon funny hat platform shoes lyrics[/url] gucci scarf handbag
http://www.thefashionhouse.us/-flip-flops-men-category83.html resort clothes [url=http://www.thefashionhouse.us/shoes-sandals-type4.html]klein adept geometry large[/url]

Anonymous said...

da vinci heart [url=http://usadrugstoretoday.com/products/frozen--energy-and-libido-enhancer-.htm]frozen energy and libido enhancer[/url] breast bondage http://usadrugstoretoday.com/categories/skin-care.htm
aderstelsel penis [url=http://usadrugstoretoday.com/products/hyaluronic-acid.htm]hyaluronic acid[/url] how to use turbo calcium [url=http://usadrugstoretoday.com/products/hydrea.htm ]survivior pins for breast cancer by year [/url] the health nuts broadway
god must be sleeping lyrics [url=http://usadrugstoretoday.com/categories/anti-depresseur---anti-anxiety.htm]anti depresseur anti anxiety[/url] muscle motion chippendale workout http://usadrugstoretoday.com/products/sustiva.htm
sildenafil primary pulmonary hypertension [url=http://usadrugstoretoday.com/products/study-habits.htm]study habits[/url] anthony sepe medical journal [url=http://usadrugstoretoday.com/categories/antidepressivo---anti-ansia.htm ]books about muscle toning using weight machines [/url] downtown bronx medical associates

Anonymous said...

sexy designer maternity http://www.thefashionhouse.us/faq.html marlboro classics shoes [url=http://www.thefashionhouse.us/brown-accessories-color12.html]famous fashion diginers[/url] latin american graphic designers
http://www.thefashionhouse.us/28-gucci-size18.html austrian fashion timeline [url=http://www.thefashionhouse.us/xxl-classic-size8.html]crochet baby clothes[/url]

Anonymous said...

tic tac toe pick 3 lottery system http://xwn.in/gambling-online_gambling-facts-australia online gambling customer relationship
[url=http://xwn.in/bingo_nj-bingo-suppliers]recent case laws on australia interactive gambling act 2001[/url] practical joker [url=http://xwn.in/blackjack_samsung-blackjack-media-net]samsung blackjack media net[/url]
the lottery conformity http://xwn.in/poker-online_figure-odds-poker
[url=http://xwn.in/gambling-online_mississippi-gambling]history of mapes casino[/url] lottery result uk sat 26 jan [url=http://xwn.in/casino-playing-cards_promotional-items-poker-playing-cards]promotional items poker playing cards[/url]
georgia lottery laws http://xwn.in/betting_wcr-odds-handicap-betting homemade casino cake [url=http://xwn.in/keno_keno-machines]keno machines[/url]

Anonymous said...

to make lottery wreaths http://wqm.in/online-casino_atlantic-city-casino-pics gambling online website
[url=http://wqm.in/poker-online_petersons-poker-run-key-west-2008]keno internet casino game gambling[/url] korean lottery [url=http://wqm.in/slots_slots-spiller]slots spiller[/url]
skyline casino http://wqm.in/jokers_funny-jokers
[url=http://wqm.in/jackpot_las-vegas-jackpot]how to claim nj lottery[/url] free slots no fucking casinos [url=http://wqm.in/casino-online_casino-royal-credits]casino royal credits[/url]
betting assistant http://wqm.in/casino-playing-cards_personalized-photo-playing-cards saturday 16th feb sa lottery [url=http://wqm.in/bingo_bingo-guide]bingo guide[/url]

Anonymous said...

casinos rhode island http://lwv.in/betting/sports-betting-statistics downfalls of gambling
[url=http://lwv.in/bingo/bingo-halls-in-maine]california super lottery winning number 2007[/url] myspace casino layout [url=http://lwv.in/slot/changing-lanes-with-slot-cars]changing lanes with slot cars[/url]
deliriously happy lottery winner http://lwv.in/keno/gaming-keno-casino-game
[url=http://lwv.in/baccarat/history-of-baccarat-crystal]joker images[/url] colege football betting lines [url=http://lwv.in/casino-playing-cards/playing-cards-in-wooden-case]playing cards in wooden case[/url]
samsung blackjack i607 prices http://lwv.in/baccarat/cognac-baccarat penna powerball lottery [url=http://lwv.in/roulette/roulette-systems-downloads]roulette systems downloads[/url]

Anonymous said...

bravo 100 scariest movie moments [url=http://moviestrawberry.com/films/film_something_beneath/]something beneath[/url] shakespeare in love movie http://moviestrawberry.com/hqmoviesbygenres/download-genre_drama-movies/?page=61 chettukinda pleader telugu movie
alphabetical movie list [url=http://moviestrawberry.com/films/film_the_pink_panther/]the pink panther[/url] warcraft movie http://moviestrawberry.com/films/film_riff_raff/ end of new holloween movie
movie emily romance [url=http://moviestrawberry.com/films/film_street_kings/]street kings[/url] tv and movie quotations
loose change movie [url=http://moviestrawberry.com/films/film_ralphie_may_prime_cut/]ralphie may prime cut[/url] apocalypto full movie http://moviestrawberry.com/films/film_the_three_lives_of_thomasina/ sniper used in the movie shooter
mark clayton movie [url=http://moviestrawberry.com/films/film_the_acid_house/]the acid house[/url] identify the movie http://moviestrawberry.com/films/film_the_flying_jalopy/ purple hearts movie