Tuesday 29 January 2008

Bad Week

Last week was quite a bad week for me, my eldest Auntie meninggal on Tuesday becoz of cancer. My nephew pun masuk hospital sebab suspected dengue. I pulak demam dari Wednesday sampai la Saturday tapi still pergi kerja disebabkan kerja yang tak habis2 (tension habis..). Few times gak I lepak kat tepi jalan on the way to office and Kl sebab kepala dah ting-tong semacam aje. Dapat MC tapi tak leh nak MC. Pastu my sim card pulak buat hal..tak leh guna langsung..ntah naper tah..no SMS no calls. Last Saturday pulak my hubby's uncle kena masuk ICU kat Selayang sebab paru2 berair. Banyak betul things happen.

Baru ambik new sim card kat maxis yesterday..hampeh..ni tengah mengkey in kan numbers sumer org. Banyak nyer and confirm mesti ada number yg termiss kang. Jengok kat Blog Adik respect betul ngan dia org. Syukur Alhamdulilah gak everything that they planned works, tabik spring to them!!! Teringin gak nak join sebenarnya tapi tak de member la pulak as dia org dah ada plan yg lain awal2 lagi. Lagipun kesihatan tak berapa mengizinkan. Hopefully next time boleh join dia org. And walaupun dah email and SMS one week before to our batch tp nampaknya tak de sambutan. I dun know la tp macam ada GAP aje between SRs and JRs, infact rasanya dari dulu lagi dah macam ni. Sebab apa ekk..hmmmm ntahla. Sampai bila la nak macam ni???

5 comments:

Anonymous said...

Salam Dona,
Rasanya takde GAP pun antara senior n junior cause rabu lepas pun kita orang semua bergolfing sama2 and teh tarik sekali sampai pukol 4-00pagi dengan Mag(Megat diB) dan Hanif diB. Dan kalau di Kuantan atau Maran, si Amran, Hamzah Kajat dan lain-lain tu masih macam dulu jugak datang dan jumpa Sidi atau Joe Malady. Actually between batch takde GAP, cuma bila time bab buat kerja amal ni biasalah, senior ke atau junior ke...masing-masing punya pendirian sendiri, ada yang suka dan maybe ada yang kurang berminat... memang bukan senang nak mengajak buat kebaikan tetapi senang kalau nak ajak menjerumus kepada keseronokan.

Anyway, untuk next kerja amal, hopefully akan lebih ramai lagi akan turut serta dalam khidmat bakti kita kepada masyarakat.

Anonymous said...

APA YANG CUBA DIPERKATAKAN OLEH TUAN EMPUNYA INI TENTANG HUBUNGAN ANTARA SENIOR (JAN 85) JUNIOR (JUL 85) MEMANG ADA KEBENARAN. CUMA ADA ANTARA KITA SAMADA SEDAR DAN TIDAK ATAUPUN PURA-PURA TIADK AMBIL KISAH. MUNGKIN MASING-MASING ADA ALASAN TERSENDIRI DEMI MENJAGA PERASAAN MASING-MASING ATAUPUN EGO DI DALAM HATI YANG MASIH MENDALAM.

TAPI TAHU KAH KITA KENAPA IANYA TERJADI WALAUPUN MASING-MASING MENGAKU TELAH MATANG. APA YANG LAN KIDA CAKAP TU ADA JUGA BETUL, TAPI ITU HANYALAH KAWAN-KAWAN BELIAU YANG MEMANG RAPAT DENGAN BELIAU SEJAK DARI DULU LAGI. TAPI MASIH ADA LAGI ANTARA SENIOR DAN JUNIOR TIDAK BOLEH DUDUK SEMEJA. SAYA BERPENDAPAT INI MUNGKIN KERANA DENDAM ATAUPUN YANG MALU AKAN SEGALA PERBUATAN MEREKA YANG LAMPAU MASA MENJADI SENIOR / KOMANDER / OCS MASA 20 TAHUN YANG LAMPAU. KERANA KURANG MATANG MASA YANG LALU TERUS MENJADI KUDIS YANG MENGINGGALKAN PARUT DI HATI MASING-MASING.

AYUH WAHAI PELOPOR ITM PAHANG (JAN 1985 DAM JUL 1986) KITA LUPAKAN SEGALA KENANGAN PAHIT LALU UNTUK BERGABUNG KERANA KITA ADALAH SENIOR BAGI BATCH SELEPAS KITA.

SAYA MENCADANGKAN AGAR DONA DAN LAN KIDA DUDUK SEMEJA UNTUK BERBINCANG BAGI MENGATASI MASALAH INI.

BERSATULAH KITA BEKAS-BEKAS PELOPOR ITM PAHANG.

SaYanG kidA said...

junior,

saya tak nampak nape perlunya dona dan kida duduk semeja untuk berbincang ... takkan lah nak bersilatulrahim pun nak kena ada orang tolong aturkan.. isshhh3x cam tak caya jer dah besor2 panjang gini masih perlu di aturcarakan kekekeke...

sebenarnya apa2 pun terletak pd budibicara masing2... bak kata pepatah melayu rambut sama itam (tp la ni tak leh pakai dah sbb org melayu rambut dah warna warni ahaks!)... yang penting keikhlasan diri dan apapun kita buat hanya kerana Allah swt.

kalau kita percaya segala kekurangan atau kelebihan pd diri kita adalah datangnya dari allah swt. insyaallah tak da sebab kenapa perlu ada rasa 'gap' yg diciptakan sendiri tu terjadi. jadi tepuk dada tanyalah hati tu...

Anonymous said...

Aku pun stuju ngan si Dona ni. Memang ada Gap antara Sr dan JR dari dulu sampai la sekarang. Among perempuan lagi worst especially budak2 SS ni. Dah la selalu dilabelkan sebagai yg tergedik and kalau yg buruk tu semuanyer budak SS. Sampai ada yg takut boifren or classmate jatuh centa kat SS. Tu yang aku rasa sampai sekarang masih tak boleh ngam. Tak caya cuba tanya diri sendiri.

Aku tau gak bukan semuanya macam ni, cuma sebahagian aje yg masih lagi berfikiran kuno. Kalau buat majlis perjumpaan ke apa ke balik balik muka sama. Ini cuma pendapat aku.

Macam kata Junior marilah kita bersatu "MELAYU KAN GAGAH DI NUSANTARA"

Anonymous said...

Bole ke saya mencelah...

Klu betul pun ada gap beatwind senior n junior insyaallah leh clarify..Bak kata lagu casey 'jangan ada menci ' chewahh..Asalkan couple itm yg putus tengah jalan pun leh baik semula skrg..inikan pula..senior n junior..tul x ??

Pokoknye bila dah bercampur mana2 kengkwn yg dah berjaya tu..kita kena kikis jauh2 perasaan rasa lebih hebat dari orang lain..rasa nk menunjuk2 ngan kawan..atau disebaliknyer pulak mana kengkwn yg biasa2 jer tu kena kikis perasaan rendah diri yg melampau batas..sebab masing2 ada kehebatan tersendiri..kita kena bangga dgn diri sendiri..

Klu ada citer2 lama tu..samada yg sakit hati@menggurishati@dengkihati@ bla..bla 'buang yg keruh ambil yg jernih'..biasa la kann..dulu kita muda..skg ni mkn ada yg dah bergelar atok n nenek bla dah bercucu..bila jumpa kengkwn lama ni la masanyer kita nak bermaaf maafan tang masa silam..

4 me ..ramai gak la juniors batch Jul yg i kenal..baik lelaki n pompuan tp i low profile jer masa kat itm'
Smp la skg pun.. ' aku tetap aku'

So everybody...Let's think +ve..